9 maj 2009

Jaha, då har man skaffat blogg nu då…. De här med att blogga har aldrig varit min grej, men katten den som ger sig! Någon gång måste ju vara den första! De dumma är att jag måste be matte om hjälp... Är man under 13 får man inte blogga, vilken jävla sätt *morrar*

Vem är jag då? Jo de ska jag berätta för er!
2006 föddes den, enligt min mening, den vackraste hunden i hela universum! Nämligen Jag! Selma Lovisa! För att vara mer exakt den 16/3-06, datumet som kommer att gå till historien! Allra minst!

Min mamma var en blandning mellan St.bernad och bennersennen och min pappa var en leonberger! Jag var den vackraste i den kullen :)

De kom en massa folk som hämtade mina syskon, men ingen verkade förstå min skönhet… En dag kom en blond tjej med glasögon till oss och kollade runt. Hon kollade på min mes till brorsa som satt och tryckte i ett hörn. Men HALLÅ! Glasögonorm, här är jag, den bästa hunden! Ta mig ta mig!
Blondinen var helt upptagen av min fjolliga bror, så jag tänkte att jag ska nog lära glasögonormen ett och annat. Så jag sprang fram, eller rättare sagt, tultade fram, med mina alltför stora tassar, hoppade upp på henne och bet och flängde i hennes arm.

De var kärlek vid första ögonkastet! <3

2 dagar senare kom hon, som heter Ida, tillbaka och hämtade mig. Jag sov i hennes famn hela vägen fram till mitt nya hem! Mitt nya hem i skogen!

…............kommer fortsätta skriva mer här vid ett senare tillfälle, men nu ska jag ut och jaga den där skrikande hårbollen till kattfan *viftar glatt på svansen*

Med vänliga tänder / Selma - the one and only!

1 kommentar:

  1. Hallå selma husse här. lite dåligt att inte
    jag får vara med på sidan va.
    fy fy ingen mer godis för dig på ett tag.

    SvaraRadera