17 maj 2009

Slavarbete

Idag har jag utfört slavarbete hos min husse och matte.... Jag har hjälpt till att rensa ogräs! Fruktansvärt! Det var varmt, jordigt, jord blåste i mina underbart vackra ögon...Jag fick jord i munnen och under mina lååånga fina naglar...Varför utsätta sig för något sådan undrar jag? Frivilligt sitter dom där, dagar ut och dagar in och tar bort en massa ätbart grönt, från något i andra färger som växer... Jag begriper det inte!

Det var läskigt! Såg en massa konstiga grejer...Små, smala, lebbiga prylar som var kalla och som äcklade sig i jorden, va dom nu kallas.. Stora svarta "skalgubbar" som jagade mig över gräsmattan. OCH en massa "muror" Svarta "muror", röda "muror" och svart/röda "muror" Hel knäppt! Jätte skumma djur!

För att nämna något positivt, så slapp jag ju iaf Elja för en stund! Härligt att slippa den lilla tykna uppkäftiga råttan som bara biter mig i bakhasorna! Stryk skulle hon ha! Jag brukar brotta ner henne rätt rejät i mellanåt! Miffmiff *skrattar rått och elakt*

Något mer positivt var att blommarna luktade faktiskt jättegott!
Fick även posera lite så jag fick min uppmärksamhet jag kräver!

Jag menar, vacker som jag är SKA man bara ta kort på mig!

Nu ska jag nana, inte för att jag behöver nån skönhetsömn, men efter en hård, svettig arbetsdag, blir man allt trött!

Med vänliga tänder / Selma - the one and only!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar